PROIECT CÂȘTIGĂTOR – Facultatea de Arhitectură din Iași – Proiectul cu numărul B194L – Citadel
Autori: Bianca Orbocea, Lucian Zdrob
B194L – O instalație sculpturală simplă cu un grad mare de interactivitate și care produce un joc vizual, reflexiv cu utilizatorii și arhitectura înconjurătoare.
PROIECT CÂȘTIGĂTOR – Casa Pătrată – Palatul Administrativ – Proiectul cu numărul A031T- TECTO Arhitectura – proiect relocat de juriu
Autori: Sergiu Cătălin Petrea, Sabina Ene-Butnariu, Dan Alexandru Roșu, Ovidiu Ioan Bălășoiu, Beatrice-Maria Boghean, Bianca-Andreea Tudoran, Delia-Adriana Vlăsceanu
A031T – O instalație subtilă, integrată atât cu locul unde este propusă cât și cu o temă importantă din țara noastră. Modul în care ne relaționăm cu natura, arborii în acest caz este definitoriu pentru sănătatea noastră emoțională. Semnalul dat de acest manifest este unul de reflexie și revenire la ceea ce ne dă nouă sens dar și aerul pe care-l respirăm: arborii (care sunt exploatați ca o resursă de materie primă mai mult decât o resursă care susține viața noastră pe acest pământ).
Conform punctajului acordat această instalație nu este câștigătoare în grupa curții nr. 5 – Universitatea „A. I. Cuza” Iași, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației Iași. Pentru potențialul ei juriul a fost de acord ca ea să fie relocată în Curtea nr. 2 – Palatul Administrativ Iași – Casa Pătrată.
Considerăm că această instalație este potrivită în spațiul instituțional al Palatul Administrativ, în contextul globalizării și a pierderii cultului rădăcinilor și a pământului, a locului originar. Retorica lucrării atinge nevoile omului actual de a reflecta la ceea ce se petrece în jurul său, dispariția naturii prin defrișări, prin intervenția brutală a omului, nevoia de a reflecta la viitor. Din punct de vedere structural, realizarea și implementarea lucrării va atrage atenția asupra curții și a instituției gazdă, fiind un punct de conectare între nevoile societății, locale dar și globale și deciziile ce au loc la nivel instituțional. De asemenea, acționând ca un depozitar al memoriei unui spațiu al naturii, al vieții, al existenței, instalația va declanșa în vizitatori un mai mare spirit civic, făcându-i conștienți de realitățile actuale și invitându-i indirect la conservarea și protejarea naturii.
PROIECT CÂȘTIGĂTOR – Palatul Braunstein – Proiectul cu numărul A809R – BEHIND THE MASK – proiect relocat de juriu
Autori: Teodora Nedelcu, Raluca Chirita, Andra Ciobanu, Ana Branzila
A809R – Juriul a apreciat instalația ca fiind o reflexie spre noi, spre emoțiile noastre, spre ceea ce nu lăsăm să iasă la iveală din noi sau poate o facem mult prea rar. Ce ne aseamănă și ne apropie sunt de fapt emoțiile pe care le trăim. O instalație care se joacă cu spațiul aparent aleatoriu dar propune unghiuri precise din care poți vedea soluția / cheia prin care putem să ne împăcăm cu noi înșine.
Adesea spațiile muzeale sau cele culturale sunt concentrate asupra conținutului interior, exteriorul fiind un spațiu de tranzit. Tocmai de aceea, curtea interioară va stimula interesul trecătorilor, care vor chestiona reprezentările plastice, siluetele fiind prin structura gândită de autori, asemenea unor povești într-o poveste. Tocmai fiindcă nu există o narațiune prestabilită, emoțiile fiecărui privitor se vor corela, ori, dimpotrivă, vor interoga, emoțiile proiectate de siluetele acestei instalații.
Considerăm a fi oportună amplasarea în spațiul curții Palatului Braunstein fiindcă oferă o deschidere spațiului prin poziționarea fiecărui element, dar și interpretativă, adresându-se tuturor categoriilor de public, stimulând interesul pentru descoperire și dialogul ce se poate crea între privitori pe marginea unei emoții sugerată plastic. De asemenea juriul a apreciat această soluție care nu este câștigătoare în grupa curții nr. 5 dar potențialul ei poate fi folosit în oricare altă curte deci această instalație va fi relocată în Curtea nr. 3 – Palatul Braunstein .
PROIECT CÂȘTIGĂTOR – Palatul Calimachi – Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa Iași – Proiectul cu numărul D065G – Legato
Autori: Daria Frunză, George Sava, Cristiana Ailenei
D065G – Juriul a considerat că muzica poate fi cel mai bun mod de a umple un spațiu. Mai rămâne un repertoriu sau o invitație la experiment din partea celor virtuoși care pot exersa și atrage atenția celor care ascultă. Ritmul și vibrația pianinei, ca element central al instalației, sunt inspirate întocmai din pulsul organismului urban. Spațiul nu este doar a celor care-l văd ci și a celor care-l pot simți cu ajutorul alfabetului Braille prin intermediul diagramelor gravate pe dispozitivul din jurul pianinei. In acest context sonor plutesc baloane care reîntregește spațiul protector de desfășurare al jocului ludic. Se știe că medicina este o artă în sine. Apropierea muzicii de spectatori printr-o instalație artistică, potențează și corelează simțurile, cel vizual cu cel auditiv, producând mai mult decât emoție prin acțiunea terapeutică a sunetului. Îmbinarea estetică cu creativitatea pe de o parte, cu abilitățile practice, pe de altă parte, va contura o mai bună înțelegere a condiției umane, va crește empatia și sensibilitatea privitorului.
PROIECT CÂȘTIGĂTOR – Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației – Proiectul cu numărul W000W – Mille Mulini – A+noima
Autori: Alexandra Berdan, George Olaru, Anca Spînu, Georgiana Covaliu
W000W – Juriul a apreciat sensibilitatea, rigurozitatea tehnică, simbolismul, estetica, reflexia. Lista poate fi continuată cu multe alte aspecte pe care acest proiect le atinge. Este o transpunere într-un context mai larg al unei amenajări peisagistice istorice. Astfel imaginarul grădinii de flori este redat abstract, prin forma stilizată a moriștilor. În miezul orașului crește o grădină artificial naturală care arată și se mișcă ca un câmp de flori în bătaia vântului. Ca simbol al prezenței omului în natură, fântâna din centru completează imaginea grădinii.
PROIECT CÂȘTIGĂTOR – Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei Iaşi – Proiectul cu numărul A333C -As above, so below
Autori: Iuliana Georgiana Damir, Abigail Almaguer, Corina Boboc
A333C – Juriul a apreciat sensibilitatea și simplitatea instalației. Omagiul adus lui Sabin Bălașa și dialogul cu orașul este determinat de acest discurs scenografic reținut. Cele două spații ale aceleiași curți sunt legate de Sala Pașilor Pierduți printr-un traseu continuu, reprezentat de materialul textil amplu. Asemenea titlului As above, so below, proiectul ilustrează prin intermediul materialul textil legătura dintre planul terestru și planul astral. Astfel se creează o conexiune vizibilă a corpurilor clădirilor Universității, precum se manifestă și în planul fizic al cunoașterii. Este o instalație ce lucrează cu senzațiile, doar structura de lemn oportună funcțional, la nivel de sugestie, poate fi transformată în așa fel pentru a nu reduce efectul de plutire și oglindire atât de prezente în arta lui Bălașa.
RAPORT JURIU : https://drive.google.com/file/d/1j9jXDJ21tdlbW-VuQRJ2QeKAV-3Omnh4/view?usp=share_link
Anexa RAPORT JURIU: https://drive.google.com/file/d/1jA_rfKzZY6Z9nzzFW9A8YhL2MeqTCi9e/view?usp=share_link